nedjelja, 11. lipnja 2017.

Zdrava majoneza

Zdravo meso, zdravo jaje, zdravi kruh … zdravi gluten,  zdravi protein… ???
Halllo, što sve može ili ne može biti zdravo?? Majoneza?
Sami se hranimo, hranom koju sami kupujemo i/ili sami uzgajmo. Pa da!!! Možemo paziti što stavljamo u svoj organizam!
Volim čili majonezu koja baš i nije prepuna nezasićenih masnih kiselina koje su mi preporučene. S obzirom na dijagnozu i preporuke razno, raznih specijalista odlučila sam malo proguglati i potražiti recept koji bi bio zdraviji i vjerojatno preporučljiviji.
Često sam na stranici “Tvornica zdrave hrane”, a ponekad tamo i kupim neke namirnice. Obično kad košaricu napunim s dovoljno namirnica za NE plaćanje dostave. Od plaćanja dostave pri kupovanju s interneta stvarno me hvata neka mučnina, pogotovo kad dostava košta više od samog artikla. 
Uglavnom, sada uz dobru volju mojih Efkača mogu slobodno poraditi na zdravoj majonezi i naručiti neke namirnice koje bih trebala za nju.
Na recept sam naletjela baš tamo odakle su mi i stigli neki sastojci za istu, ali sam ga malo doradila i preuredila po svom ukusu. 
Zdrava, prirodna majoneza od samo nekoliko super sastojaka.
Za Zdravu orašastu majonezu trebaju nam sljedeće namirnice:

Indijski oraščići trebaju se natapati u vodi najmanje 4 sata. 
Oni inače imaju 5 puta više C vitamina od naranče, a i visoke količine bakra i magnezija, te su odličan su izvor antioksidansa. Uz sve to još su i ukusni. Od jedne šalice ovih hranjivih oraščića u našoj kuhinji sami ćemo napraviti našu zdravu majonezu.
Sve sastojke, osim vode, ubacimo u blender i zblendamo. Volimo gušće ili volimo rjeđe – za regulaciju gustoće smjese imamo vodu. Ovisno o okusu kakav nam treba, tijekom blendanja postepeno i pažljivo dodajemo vodu, papar, sol, limunov sok, đumbir i čili. Ili bez čilija, a s paprikom ili nekim trećim začinskim biljem. Paprika u prahu nije loša. 
Znači sa smjesom naše zdrave majoneze možemo se igrati kako volimo i želimo. Sve je odlično, zdravo, nezasićeno i bez glutena.
Ovu Zdravu orašastu majonezu koristimo kao i one manje zdrave u raznim sendvičima, u jelima  raznim, ali i kao dressing za salate. Naravno, razne ;)
Uživajte!